62 45 18 80
konsern@tepas.no
62 45 18 80
konsern@tepas.no
Den nye åpenhetsloven trådte i kraft 1.juli 2022. Denne loven skal sikre tilgang til informasjon om hvordan våre leverandører sikrer at grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold for sine ansatte.
For å vise litt mer om hvorfor vi ønsker at våre samarbeidspartnere er bevisste på det med menneskerettigheter og det og ha anstendige arbeidsforhold, velger vi å være åpne på hvordan vi ønsker å ha det i Tepas.
Formål:
«Tepas skal bidra til en hverdag hvor alle skaper verdi for selg selv og arbeidsgiver»
Visjon:
Tepas AS skal være et av landets ledende kompetansesenter til beste for arbeidssøkere og arbeidstakere med bistandsbehov. Vi skal hjelpe alle involverte til å komme et steg videre mot sitt mål. Utvikling og vekst hos enkeltindividet gir positiv effekt for samfunnet som helhet.
Vår visjon er derfor:
Vi har i den reviderte strategiplanen 2020-2024 fått inn 3 av FN’s 17 bærekraftsmål. Vi skal ha fokus på og måle på disse parameterne:
I Tepas har vi i mange år hatt som hovedregel at vi benytter lokale leverandører, og begrunner dette med å være lojale til lokalt næringsliv. Dette gjelder da ofte ved innkjøp knyttet til bygninger, uteområder, mat og lignende.
Det vi trenger av materiellkjøp til vår produksjon er i stor grad råvarer som ikke leveres lokalt. Vi velger da størstedelen av våre materiellkjøp av hovedgrossister registrert i Norge. Disse leverandørene er selv underlagt Åpenhetsloven.
Hvordan velger vi leverandører i Tepas?
Leverandørevaluering
Evalueringen og egenerklæringen omfatter syv områder
- Styring
- Antikorrupsjon
- Arbeidsvilkår
- Arbeidsmiljø
- Menneskerettigheter
- Miljøvern
- Kvalitetssikring
Som en del av evalueringen skal leverandøren skrive under på Tepas Konsernets
Aktsomhetsvurdering
Oppfølging
I de tilfeller en leverandør ikke tilfredsstiller Tepas Konsernets krav i egenerklæringen gjennomføres et oppfølgingsmøte med gjennomgang av spørreskjemaet, virksomhetens svar og eventuelle tydeliggjøringer. Leverandøren kompletterer sine svar, og i det tilfellet det ikke er tilstrekkelig for å oppnå kravene opprettes en handlingsplan for videre oppfølging av den aktuelle leverandøren.
Revisjon
Ut ifra en risikobasert tilnærming gjennomføres revisjoner av utvalgte leverandører.
Aktsomhetsvurderinger
Det er gjennomført en overordnet risikovurdering med tilhørende gapanalyse for avtaleleverandører. Risikokartlegging og aktsomhetsvurderinger vil også redegjøres for i årsrapport fra og med 2022.
Aktsomhetsvurdering for din bedrift kan gjennomføres ved å trykke på denne linken:
Vestsidevegen 51, 2420 Trysil
Kontortid
Mandag - fredag kl 07.00 - 15.30
© 2020 Tepas AS. Les vår personvernerklæring